Köp- och Leveransvillkor

 

Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på VillaVärmdö.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor. 

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Extra viktigt att du kontrollerar specialbeställda produkter så att du angett rätt information till produkten så som t.ex namn och datum och kontrollerar stavning. Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårat lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.

 

Priser

Alla priser som vi anger på Villa Värmdö är i SEK och moms ingår i priset. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Villa Värmdö rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset. 

  

Betalningar

När du som kund väljer kortbetalning så behandlas betalningen av Shopify Payments som tillhandahåller en säker betallösning. Det går att betala med VISA, Mastercard eller American Express.

Klarna

Väljer du att betala din order genom Klarna så erbjuds du olika alternativ så som Betala nu med Klarna, Betala senare med Klarna, eller Finansiera med Klarna. För att se aktuella villkor så besök https://www.klarna.com/se/villkor/ 

 

Reklamation och ångerrätt

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar paketet vid ankomst för att verifiera att denna är riktig och felfri. Upptäcker du att någon vara är skadad eller felaktig är det viktigt att du omedelbart, men senast inom 14 dagar från det att du har mottagit ditt paket kontaktar Villa Värmdö så att vi kan åtgärda felet. Vid reklamation skall kund kontakta Villa Värmdö kundservice via e-post: info@villavarmdo.se och uppge order-id, orsak till reklamationen och gärna foton på varan. Defekta produkter som returernas till Villa Värmdö bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Villa Värmdö förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. 

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Detta inkluderar även presentkort.

Gäller ej specialtillverkade produkter. Och inte heller livsmedel, då gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen. Produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Villa Värmdö förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen. Viktigt att fraktsedlar inte sätts fast på originalkartong. 

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Villa Värmdö på info@villavarmdo.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. (OBS! Gäller ej möbler, vid retur av möbler beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir). 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. På livsmedel så gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Om en vara är transportskadad skall fraktbolaget kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadad ut. Om varan är feltryckt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta då Villa Värmdö omgående vid mottagande. Reklamation av feltryck måste göras inom 14 dagar från det att du har mottagit varan.

Retur vid ångerrätt

När du gör en retur så är det viktigt att varan/varorna du returnerar är felfria. Förpacka väl så produkt/produkterna ej riskerar att skadas. Det är även viktigt att originalkartongen är i fint skick och ej riskerar att skadas. Klistra ej fraktsedel på originalkartong eller övriga klisterlappar/tejp. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen.

Returfrakten bekostas av konsumenten. 

Vi tar inte något ansvar för eventuella påminnelser på fakturor när du gör en retur. Viktigt att du meddelar Klarna att du gör en retur eller att du betalar fakturan innan den förfaller för att det inte ska tillkomma påminnelseavgifter. Efter att din retur är behandlad och godkänd återbetalar vi pengarna för produkterna du returnerat inom 30 dagar.

Vid produkter som livsmedel eller är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. 

Vid frågor angående din faktura kontakta Klarna: www.klarna.se

Ångerrätt vid köp av presentkort: Kontakta oss via mail info@villavarmdo.se Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.   

Transportskada

Om en vara från Villa Värmdö skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till fraktbolaget. 

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Villa Värmdös kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Villa Värmdö befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

 

Leveranstid

Vi skickar ditt paket oftast inom 1-2 dagar efter lagd order. Vid beställningar på helger och röda dagar så skickar vi ditt paket nästkommande vardag.

Det kan förekomma längre leveranstider vid kampanjer då orderingången ofta blir stor, räkna då istället att ditt paket skickas inom 1-5 dagar. Med dagar menas arbetsdagar. 

Det kan förekomma längre leveranstider vid olika högtider då orderingången ofta blir väldigt hög under dessa perioder. Under perioden juni, juli och augusti reserverar vi oss för några dagar längre leveranstid då semester för våra medarbetare och samarbetspartner kan medföra längre ledtider. 

Kontakta oss gärna om du lagt en order som är akut så ska vi försöka hjälpa dig så gott vi kan. Vi tar inget ansvar för försenade leveranser. Detta gäller lagervaror alltså ej beställningsvaror.

 

Leveranssätt

Ditt paket skickas med DHL och levereras till ditt närmaste ombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev. 

 

Flera sändningar

Ibland kan det förekomma att vi skickar din order i flera paket och även som flera sändningar. Det kan betyda att paketen kommer fram olika dagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

 

 

Frakt

Ombud 69kr.

 

Leverans utanför Sverige

För närvarande så levererar vi inte utanför Sverige.

 

Produktavvikelse

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Tänk även på att de färger ni ser på datorskärmen inte alltid överensstämmer med verkligheten. Det beror hur väl din datorskärm är inställd  Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Produkter i miljöbilder kan ha fel proportion.

I vissa fall kan det förekomma att en produkts storlek inte är i rätt proportion till andra föremål i miljön de visas i. 

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida.

 

GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR, du kan läsa mer under vår integritetspolicy

 

Priser & Kampanjer

Det går ej att kombinera olika erbjudanden. Vid erbjudanden att köpa X men betala för Y, räknas den billigaste bort från slutpriset. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser.

 

Redan lagd order

Villa Värmdö kan inte göra några ändringar på redan slutförda beställningar. Därmed kan inte rabatter läggas till, ändra eller ta bort artiklar eller ändra leveransadress. 

 

Övrigt

Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser. 

Villa Värmdö förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller pga. att ett försäljningsobjekt utgått, har Villa Värmdö rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Villa Värmdö skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Villa Värmdö kan inte justera priset på lagd order. 

 

Om du har några frågor så kontakta oss på info@villavarmdo.se

Vi har F-skatt och vårt Orgnr är 556534-4578 och vårt momsnr är SE5565344578.

Villa Värmdö
C/O Pappas & Partners AB
Torsby sjöväg 24
139 51 Värmdö